Стратегия за успешно спазване на новогодишното обещание - Multisport

Живейте здравословно с MultiSport

Стратегия за успешно спазване на новогодишното обещание

Отговори честно на следните два въпроса:

  1. Пожела ли си през 2020 г да започнеш да постигнеш желаната форма?
  2. Наруши ли вече новогодишното си обещание?

Докато 77% от хората, които вземат новогодишни решения за промяна ги следват през първата седмица, изследване на университета в Скрантън, сочи, че едва 8% успяват да ги спазят през цялата година.

Къде е разковничето? От позицията на човек, на когото му трябваха години, за да прекрати саморазрушителния си навик (прекомерно ядене), решението се крие в…правилото на трите кръга.

Съществуват три пласта на поведенческата промяна: промяна в резултатите, промяна в процесите (нова рутина) или промяна на идентичността.

  1. Резултатите са свързани с целите – какво получаваш.
  2. Процесите се асоциират с навиците – какво правиш.
  3. Идентичността отговаря за вярванията – мироглед, себевъзприятие. Това е най-дълбокото равнище и именно то ще доведе до истинска промяна.

Честата грешка е, че повечето се фокусират само върху най-повърхностното ниво – КАКВО искат да постигнат. Това води до промяна на целите. И не работи. Ето пример защо:

Да кажем, че искате да свалите 10 кг за два месеца. Намерили сте мотивация. Харесали сте режим онлайн или започвате работа с треньор. Стриктна диета, интензивни тренировки, достигате мечтаните килограми успешно. Чудесно. И след това какво? Толкова сте уморени от процеса, че не просто се връщате към рутината, но и изоставяте всякакъв самоконтрол по отношение на храна. Все пак сте гладували толкова време, заслужавате да хапнете каквото поискате! В комбинация с тоталното изключване на тренировки, защото само мисълта за тях ви напряга, свалените килограми не просто връхлитат с пълна сила, но и се добавят нови.

Решението за истинска мотивация е желаният навик да е част от типа личност, към която се стремите да бъдете. Не си пожелавате “През 2020 г искам да съм във форма”, а “През 2020 г съм здрав и атлетичен човек”.

В момента, в който поведението и идентичността Ви са синхронизирани, преставате да преследвате поведенческа промяна. Просто действате от позицията на човек, който вече е здрав и атлетичен.

Обобщено, следвайте тези три стъпки и ще бъдете във форма не просто през цялата година, а завинаги:

  1. Вземете РЕШЕНИЕ да сте човек, който се грижи за здравето и формата си.
  2. Планирайте новата РУТИНА – сдобиване с карта за спорт, балансирано хранене и блокиране в календара на времето за тренировки
  3. Измервайте ПРОГРЕСА – навременната обратна връзка ще покаже дали сте на правилния път или не. Кантар, шивашки метър и снимки са трите начина да следите обективно развитието си.

Не на последно място – доверете се на процеса. Устойчивите резултати не се постигат с кратковременни мерки. Ако сте с правилната нагласа и действия, ще постигнете целта си.

Автор: Жасмина Гевезиева

Жасмина е борец – бори се да върне контрол над храната, вместо храната да контролира нея.

След 12 години успешна битка със системните преяждания, Жасмина сменя рязко професията си в сферата на дигиталната реклама именно за да се посвети на хората, които изпитват същия проблем.

Чрез система от навици, тренировки и хранене, които тества и разработва за себе си, в момента Жасмина помага на други хора като нея да се измъкнат от кръговрата

диети-преяждания-напълняване-диети, за да подобрят качеството си на живот веднага и да заживеят пълноценно отново.

Открийте своята спортна активност