Скачаме с маратонки на 27-ми март - Multisport

Живейте здравословно с MultiSport

Скачаме с маратонки на 27-ми март

„Ден на маратонката“ идва за втора поредна година в първия пролетен петък на 2020 г. – 27-ми март.

Мисията на инициативата, създадена от Бенефит Системс България, е да вдъхнови работещите хора и техните работодатели да обуят спортни обувки на работното си място, с призив за по-активен начин на живот.

Зараждането на идеята

40% от българите водят предимно заседнал начин на живот заради професиите си, сочи Евробарометър за спорта и физическата активност 2013-2017. Това е и причината темата за спорта и здравословния начин на живот да е сред най-разискваните през последните години. Морето от информация по темата обаче не успява да подтикне обществото към действия. Реално едва 20% от българското население спортува поне веднъж седмично, сочи Национално проучване на физическата активност и спортни навици на българите, проведено от MultiSport през 2019-та година.

Точно тези резултати провокират и създаването на кампанията „Ден на маратонката“, която да спомогне осъзнаването на нуждата от активен живот.

Маратонките като катализатор на промяната

Маратонките са много повече от спортен аксесоар – те са своеобразен символ на мисията за активен начин на живот. Затова в деня на кампанията работещите хора обуват спортни обувки на работното си място, в израз на желанието си да преборят заседналия начин на живот. Много важна роля в осъществяването на тази мисия играят работодателите. Като модели на подражание за своите служители те имат нелеката задача да насърчат колегите си да обуят спортни обувки на работното място и да ги мотивират да спортуват всеки ден.

Всеки един човек, работодател или служител, който обуе спортни обувки, може да стане посланик на мисията за по-активен живот и да даде добър пример на своите близки и колеги. А този заразителен ентусиазъм е първата стъпка към колективната отговорност за здравето на обществото.

Жажда за спорт

По време на първото издание на „Ден на маратонката“ през 2019-та година този колективен ентусиазъм прерасна в истинска „жажда“ за спорт. Повече от 200 работодатели насърчиха своите служители да обуят спортни обувки в деня на кампанията, като приблизително 50 000 работещи хора прекрачиха праговете на своите работни места с маратонки.

В социалните мрежи стотици хора от цялата страна заявиха своята подкрепа към инициативата и намериха различни и креативни начини да я изразят.

А за някои работодатели „Ден на маратонката“ през 2019-та година не беше просто ден за размисъл и символична акция, а време за действие.

В Storytel, работният ден започна със загрявка – освен че всички служители ежедневно изкачват стълбите във високата сграда, в която се помещава техният офис, за самия Ден на маратонката те се заредиха с енергия за предстоящия работен ден със серия от упражнения.

В Девня цимент пък поздравът „Добро утро“ беше заменен с „Днес с маратонки ли си?“. В деня на кампанията, всеки служител имаше възможността да спечели ваучер за закупуване на маратонки.

Ентусиазмът извираше и от Териториално статистическо бюро Бургас, където отпразнувахаДеня на маратонката с щафета, организирана от служителите. Бягане с препятствия, скачане с въже и каране на велосипед бяха само част от състезателните игри, които показаха на целия екип как „малките стъпки“ могат да им помогнат да се чувстват здрави всеки ден.

Скочете и вие в маратонките на 27-ми март! Разберете как на benefitsystems.bg/sneakersday2020

Открийте своята спортна активност