Антистрес механизми или как да си помогнем сами - Multisport

Живейте здравословно с MultiSport

Антистрес механизми или как да си помогнем сами

През последните дни си облъчен с огромно количество информация относно здравната обстановка в страната. Слушаш, четеш или гледаш новини, които вземат превес над начина ти на живот, емоциите и мисленето ти. Колкото и да е незабележимо в самото начало, този информационен поток оказва влияние върху твоето психично здраве. 

Нарушеното равновесие на ежедневната рутина, както и всякакъв вид икономически фактори, изискващи промяна, причиняват стрес на човешкото тяло. При голямо психично напрежение, организмът сигнализира с хормонален отговор като отделя голямо количество кортизол. Това води до промени в настроението, предизвиква чувство за тревожност, депресия, болки в гърба и отслабване на имунната система. 

Мерките за поставянето на всички ни под карантина може да ти се струват смущаващи, но благодарение на тях шансовете да бъдеш засегнат с вирусна инфекция са минимални. Именно грижата за теб и околните може да ти помогне да се справиш със стреса и да оползотвориш свободното си време пълноценно. 

Ето и няколко съвета, които със сигурност ще те накарат да се почувстваш по-добре:

  1. Разбира се, важно е да си информиран със случващото се, но от още по-голяма важност е да си вземеш глътка въздух от стресиращите  новини, които заливат всички комуникационни канали и внасят тревожност. 
  2. Чувството за контрол над твоето ежедневие предотвратява психично натоварване и сериозен стрес. Започни свой дневник и помисли върху цели, които желаеш да постигнеш. Опиши детайлно задачите, които ще изпълниш и си постави срокове. Това е прекрасна възможност да вмъкнеш и дълго отлаганите намерения за стартиране на онлайн обучение, нов език или други начинания, с които може да се захванешв този “ваканционен” период.  Разбира се, хубаво е да си информиран със случващото се, но от още по-голяма важност е да си вземеш глътка въздух от стресиращите  новини, които заливат всички комуникационни канали и внасят тревожност. 
  3. Погрижи се за тялото и ума си чрез медитация или йога. Практикуването им изпълва човешкото тяло с енергия и предопределя повече позитивни мисли. Доказано е, че дори след няколко минути “източна практика” на ден човек се чувства освежен и зареден. 
  4. Бъди активен вкъщи, въпреки преустановените за неопределен период от време тренировки във фитнес залите! Физическата активност стимулира произвеждането на ендорфин, който е най-силното “натурално” лекарство в човешкото тяло. Потърси видео тренировки в интернет, използвай това време, за да се запознаеш с правилната техника за изпълнение на упражненията и тренирай. Това със сигурност ще ти се отплати в бъдеще!
  5. Обособи свой ХЮГА кът, който да ти носи усещане за комфорт, уют и спокойствие. Местенце, където може да работиш, слушаш музика, както и  да се наслаждаваш на хубава книга с чаша чай, например. Интересен факт е, че четенето намалява нивата на стрес до 68%. Затова асоциирай мястото с твоя станция за четене на книги, благодарение на което ще успееш да си създадеш още един здравословен навик, а именно да консумираш по-често храна за душата.

Ограничи стреса и се фокусирай върху позитивните аспекти в живота, като това, че имаш повече време за теб и близките ти. 



Открийте своята спортна активност